Dag 2

10 september 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Omdat de biologische klok in ons lichaam door het tijdsverschil nogal in de war is geraakt, is het slapen met horten en stoten gegaan en zijn we vroeg op. Na een goed ontbijtje , bij aankomst in het huis stond er een welkomspakket met de eerste noodzakelijke boodschappen klaar, besluiten we om vandaag rustig aan te doen en ons vooral te richten op het doen van de boodschappen. Na de koffie vertrekken we naar de Publix,een goede supermarkt en te vergelijken met Albert Heijn .Nadat  Nancy aan Yvonne heeft uitgelegd hoe het in deze supermarkt werkt gaan ze samen het winkelwagentje volgooien ,dat   Is aan beiden wel toevertrouwd. Omdat Yvonne ondertussen enthousiast is geworden door het enorme aanbod in deze grote winkel ,besluiten we om naar een echt grote zaak te gaan. Direct om de hoek bij ons park is er een Walmart waar we lopend heen gaan, vooral om een indruk te krijgen van wat wij bedoelen met winkelen in Amerika. Bij binnenkomst van de Walmart valt Yvonne even stil, zoiets heeft ze natuurlijk nog nooit gezien. Direct gaan zij en Nancy aan de slag. Frans en Hen zien ze voorlopig niet meer terug en gaan op eigen houtje maar eens rondkijken. Na een tijdje hebben we de dames weer opgezocht ,maar zij waren nog niet tot  op de helft gevorderd. Frans en Hen besloten toen maar een broodje te gaan eten bij de Subway. Een goed uur later zijn de dames zover dat we naar de kassa gaan. Yvonne gaat voor het eerst haar eigen creditcard gebruiken best spannend dus. Afrekenen gaat goed dus jullie begrijpen dat zij de card meer gaat gebruiken. We brengen de boodschappen naar huis en gaan eten bij de Cracker Barrel.

1. Bep kok:
    10 september 2019
    Hoi luitjes, rustige dag zouden jullie toch houden. 😄😄
    Wat zullen Yvon en Frans hun ogen uit kijken he.
    Die Walmarkt, oh lijkt me zo geweldig.
    Wat een belevenis die ruimtevaart historie.
    Geweldig hoor.
    Erg leuk om jullie te volgen.liefs voor jullie. 😘
  2. Marja Cornel:
    10 september 2019
    Schitterende foto’s en een leuk verslag, genieten vanaf hier mee!
  3. Yvonne en frans:
    11 september 2019
    Dank jullie wel, het is hier super, vooral met zulke goede gidsen😜