Dag 5. Epcot.

12 september 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag vroeg op om naar Epcot te gaan. Epcot is een themapark van Disney. Er Is een gedeelte waar het vooral om technologische ontwikkelingen gaat en een ander gedeelte om internationale culturen.  Het is dus geen Donald Duck park hoewel Donald af en toe wel langs komt.  Bij aankomst op het enorme parkeerterrein werden we met treintjes naar de ingang gebracht waar we de gebruikelijke veiligheidscontroles moesten ondergaan. Uiteraard waren ze het langst bezig met Frans, die heeft natuurlijk van ons het meest onbetrouwbare uiterlijk. We zijn het eerst naar het gedeelte van het park gegaan waar de technologie centraal staat. Via het spaceship earth en een lancering met een raket zagen we de aarde in vogelvlucht voorbij gaan. Heel erg leuk. Daarna nog een aantal attracties in dit gedeelte van het park waarna we bij de buitenlandse culturen terecht kwamen. In dit gedeelte hebben een heleboel landen een paviljoen waarbij ook een aantal leuke attracties waren. Niet altijd voor ons. We hebben bij Noorwegen 15 minuten in de rij gestaan ,om naar later bleek op de foto te kunnen met personages uit de film “Frozen”. We hebben maar snel de uitgang genomen. Daarna hebben we in een hangglider fictief een tocht over de wereld gemaakt. Heel indrukwekkend. In het paviljoen van Amerika op een heel groot scherm de geschiedenis van de Verenigde Staten gevolgd. Aan het begin van de avond zijn we doodmoe maar wel voldaan op huis aangegaan. Onderweg wat gegeten en om 21.30 uur naar bed gegaan. (Echt waar).

1. Ineke Kok:
    12 september 2019
    Wat een gezellig druk programma hebben jullie. Kan me voorstellen dat je dan om half tien het bed in rolt🤪Op naar het volgende👍🥰
  2. Bob:
    12 september 2019
    Ziet er goed uit hoor toppie zeker wel lastig om met B100 op vakantie te gaan zal wel meer gebeuren die controle overal groetjes van ons
  3. Yvonne en frans:
    Wat bedoel je met B100?😂
  4. Bep kok:
    12 september 2019
    Wat een geweldige dag was het weer geweest voor jullie.
    En allemaal zo groots dat kan denk ik alleen in Amerika.
    En weet je dat jullie zolang moesten wachten bij de controle ja dat was wel te verwachten als ze Frans zien pikken ze hem er gelijk uit. (Kan hij ook niks aan doen) 🤣🤣🤣 veel plezier verder. Tot de volgende nieuwsbrief. 🤗🤗
  5. Bob & marja:
    Weet je dat niet Bassie en Adriaan die boef B100